Reise

Mexico

21.04.2014 // kl.06:31 // Reise // Ingen kommentarer

Hei!! Har helt glemt skrive innlegg om hvordan Mexico og cruiset var. Vi dro som sagt siste uken av springbreak, vi var p cruiset i nyaktig en uke sammen med Kayla sin familie, og det var mildt sagt helt fantastisk!! Det var min frste gang p cruise, noe som gjorde det litt ekstra spennende for meg. Allerede frste kvelden ble vi kjent med 4 gutter fra Utah, s da hadde vi venner resten av uken. Vi hadde det kjempe morro sammen, blant annet gikk vi spiste nattmat p en resturang hver eneste natt, en dag dgnet vi og gikk til frokost kl 6 om morningen.. bare masse smting som var kjekt gjre sammen! Cruiset stoppet 3 forskjellige plasser i Mexico, frste byen vi beskte er kalt Cabo, andre byen heter Mazatlan og siste stedet vi stoppet er kalt Puerto Vallarta! Mexico minnet meg veldig om Spania faktisk, s fikk litt flashback til alle gangene jeg har vrt p ferie i Spania. Alt i alt s hadde jeg en super tur med masse koselige folk, savner det allerede masse masse..

Reunited

10.04.2014 // kl.05:29 // Reise // 1 kommentar

I gr kom min fantastiske bestevenn endelig til California!!! Det var helt fantastisk deilig se henne igjen etter 8 lange mneder i fra hverandre, kan ikke beskrive den flelsen jeg hadde inni meg da jeg s henne p flyplassen. Beste som har skjedd meg p lenge!! N skal vi bare kose oss og gjre mest mulig ut av hver dag♥

Mexico Here We Come

30.03.2014 // kl.08:36 // Reise // 2 kommentarer

God morgen til dere hjemme i Norge!!! I dag reiser jeg p cruise til Mexico i en uke sammen med en venninne og familien hennes, gleder meg kjempe masse!! Om noen lurer s har jeg spring break n, har allerede hatt det en uke og har en uke igjen fr det er tilbake p skolebenken. To dager etter jeg kommer hjem fra Mexico kommer min beste Aleksandra p besk til meg i 10 dager, gleder meg uendelig til se bestevenninnen min igjen♥ Snakkes om en uke!! Skal knipse mange bilder, og denne gangen skal jeg prve bruke speilrefleksen og ikke iphonen, hehe!

Her er Louisa og Kayla som jeg skal p ferie med!

Cruise selskapet vi reiser med heter faktisk Norwegian Cruise Line, litt morsomt synes jeg!!

LAS VEGAS

26.03.2014 // kl.02:01 // Reise // Ingen kommentarer

Hei!! I helgen tok vforeldrene mine meg med til Las Vegas som en bursdagspresang. Vi innviterte ogs med Louisa til vre med oss, en tysk venninne. Vi bosse p Trump Tower i 63 etasje, hadde en stor og fin suite med utsikt over hele byen, fantastisk. Fr vi reiste ville de ikke fortelle meg om noen av planene de hadde for helgen siden alt vi skulle gjre var overraskelser for meg. Tok mange bilder i helgen, desverre er mestepartet tatt med iphone ettersom speilrefleksen som oftest ble lagt igjen p hotellrommet.

Fredag, frste kveld - vi ankom hotellet i 4 tiden p ettermiddagen, deretter dro vi p shopping og til slutt dro vi ut spiste.

Lrdag - fikk beskjed kvelden fr at jeg mtte ver klar klokken 7 p morningen fordi de hadde en overraskelse til meg. Vi satt oss i bilen og jeg hadde ingen anelse hvor de skulle ta meg, da vi kjrte opp mot en liten flyplass begynte jeg f en liten aning om hva vi skulle. Jeg tenkte vi skulle p en helikopter tur eller noe i den dur, men det var ikke helt det som var planen deres.. De hadde avtalt med en pilot at jeg skulle f ver med han og fly et smfly, jeg styrte flyet ca 90% av tiden!! Det var helt fantastisk. Jeg kommer til skrive eget innlegg om det og legge ut bilder. Nr jeg var ferdig fly dro vi tilbake til hotellet og ltet oss med bassenget. P kvelden fikk vi beskjed av vforeldrene mine om kle oss opp fint, hadde ingen aning om hva vi skulle denne gangen heller. Vi dro frst ut spise middag, deretter dro vi p
CIRCUS DE SOLEIL, helt sykt bra!!! Nr vi kom tilbake p hotellrommet var hele suiten pyntet fint til bursdag og en lekker kake sto p bordet!!! Helt fantastisk dag med andre ord, vforeldrene mine vet virkelig hvordan overraske.

Sndag - var en rolig dag, vi begynte dagen med room service breakfast, sykt digg!! Avslapping med bassenget sto p menyen etter frokost, deretter var det tid for reise hjem.

Back from paradise!

07.03.2014 // kl.08:16 // Reise // 3 kommentarer

Hei!! Da er jeg hjemme igjen etter en helt fantastisk uke p hawaii med fantastiske mennesker. Vi utvekslingsstudenter er som en egen familie, du kan mte en ny person og fle du har kjent de hele ditt liv. Turen var vellykket p absolutt alle mter, vi hadde drlig vr s og si hele uken, men vi alle ble enige om ikke la det dlegge uka vr. Vi var der jo ikke kun for slikke sol p stranda heller, vi var der for se ya og ha en koselig tid sammen. Tusen takk til alle som var med gjorde turen uforglemmelig!!!! Siden interenettet her i hjemmet er litt drlig s fant jeg ut det var enklere lage en video med alle bildene, ENJOY:)

Beklager for lite blogging!!! Fant akkurat ut at jeg nesten ikke blogget hele februar, er blitt veldig drlig p det desverre.. men skal skjerpe meg, for jeg vet at nr jeg kommer hjem til Norge s kommer jeg til angre meg i hjel p at jeg ikke blogget mer! Derfor tenkte jeg at det hadde vrt gy med en SPRSMLSRUNDE!!! Kjr p spr om akkurat det du lurer p, hper p mange kjekke sprsml♥

Hawaii!!

12.02.2014 // kl.02:30 // Reise // 2 kommentarer

N er det bare 15 timer igjen til jeg sitter p flyet fra San Diego p vei til Hawaii!! Herreguuuud jeg er gira! Har gledet meg s lenge til dette og n skal det skje; jeg skal f oppleve Hawaii.
Blir nok ingen oppdatering i mens jeg er der, men skal love dere tonnevis med bilder nr jeg er tilbake. Snakkes♥

Los Angeles

15.01.2014 // kl.04:57 // Reise // Ingen kommentarer

Heisann!! Da kommer del 3 og siste innlegg om turen jeg var p i juleferien. Vi reiste fra San Francisco tidlig fredag morning og kom til LA i halv syv tiden p kvelden, da hadde vi akuratt 10 minutter til hive fra oss tingene for og s komme oss videre til Staples Center hvor vi skulle se et Lakers game. Jeg trodde vi skulle kjre vre egne biler til kampen, s jeg ante fred og ingen fare.. men der tok jeg feil, gitt!! Rich og Kim overrasket oss med limo, yayy, s n har Helene fra lille Husnes kjrt limousin ogs. Selve kampen var helt syk, sinnsykt bra stemning!! Fikk ogs ye p Mila Kunis og Ashton Kutcher, synes det var litt morro. Dagen etter bukte vi bare p g langs Santa Monica og Venice beach, deilig bare slappe av uten gjre noe som krever s alt for mye. P sndagen var det p tide dra nesen hjemover igjen, vi sa hade til Cazzie p flyplassen og etter det reiste vi hjem. Veldig vellykket tur!!! Fler meg s heldig som fr oppleve alt dette her♥

San Francisco

14.01.2014 // kl.05:41 // Reise // Ingen kommentarer

Hei!! Dette blir alts del 2 av roadtripen vi var p. 1. nyttrsdag reiste vi videre til San Francisco for vre der i noen dager. Herreguuuuud for en by, jeg forelsket meg med en gang!!! Annbefaler alle reise dit om de er her i California. Frste dagen gikk til reising og utpakking p hotellet, vi gikk ut for spise middag p en nydelig resturant der vi hadde utsikt til Golden Gate Bridge. Andre dagen vr i San Francisco brukte vi til litt shopping(selvsagt!!!) og andre serverdigheter, ble mye trakking bde opp og ned bratte bakker. Det jeg synes gjr byen s unik er at den har mye historie og hvordan den er bygget, den er bokstavelig talt bygget p en bratt topp. Siste dagen reiste vi ut til Golden Gate Bridge for ta bilder og etter det gikk turen videre til LA.

Union square, et gigantisk kjpesenter!!!

woooho

GODT NYTTR!!!

09.01.2014 // kl.08:46 // Reise // Ingen kommentarer

Godt nyttr folkens!! Hper dere alle har hatt en bra ferie, for det har definitivt jeg. Jeg har kommet hjem fra roadtripen vi var p, eller rettere sagt s kom jeg p sndag. Har tatt masse bilder som jeg vil dele med dere, s deler derfor opp turen her p bloggen. Torsdag for snart to uker siden kjrte vi til LAX for plukke opp Cazzie, Rich sin datter, for s kjre videre. Siden kjreturen var ganske langt stoppet vi i en liten landsby p vei opp, der dro vi bowlet kvelden fr turen gikk videre til Reno. Reno ligger i fjellene i Nevada, det er alltid kaldt der, til og med om sommeren. Vi hpet p sn, men selvsagt var det ikke sn nr vi var der, den kom i dag;) Likevel hadde de alle skitrekkene pen og laget masse falsk sn som fungerte like bra som ekte. Var skikkelig godt og komme meg i skiskoene st litt, flte meg plutselig litt hjemme. Vi feiret ogs nyttrsafen der, kan si det er den frste nyttrsaften jeg har hatt uten se noen raketter.. fltes ikke mye ut som nyttrsaften for si det snn, men hadde en super tid der og koste med mye fordi om.

Her venter vi spent p Cazzie.

Alle klare for frste dag i skibakken!!

:))

Vi fyrte ogs opp mange kinesiske lamper den 28. desember for minnes ssteren min som gikk bort for 6 r siden♥

Dette er fra 1. nyttrsdag. Faren til Kim tok oss med ut p breakfast fr vi dro videre til San Francisco.

DISNEYLAND

05.11.2013 // kl.03:30 // Reise // 2 kommentarer

Hei!

Da er vi kommet hjem etter en fantastisk helg i Disneyland/ California Adventure (skrevet for en uke siden). Vi reiste fredags ettermiddag, da vi frst kom frem sjekket vi inn p hotellet vi skulle ligge p, s tok vi turen til California Adventure. California Adventure er en park som p en mte hrer til Disneyland, men likevel separert, parken har mange forskjellige disney figurer og er en nyere versjon med de nyeste filmene som utgangspunkt. Vi dro til et folksomt Disneyland dagen etter, de fleste karusellene vi tok mtte vi st i k i 2 timer for ta, s har blitt en smule mer tlmodig etter denne helgen, ja. Siste dag brukte vi i begge parkene for ta de karusellene vi likte best om igjen og de vi ikke hadde ftt tatt.

Du drmmer deg virkelig bort i Disneyland, du glemmer at det faktisk finnes en virkelig verden utenfor. Deilig bare nyte og leve noen ganger uten tenke p bekymringer!!

- Helene Vik

Hei! Mitt navn er Helene, jeg er 17 r og kommer fra Husnes i Kvinnherad. Dette er en utvekslingsblogg, og hper mange har lyst til flge med. Jeg reiser til USA, California skoleret 2013/14. Om du skulle lure p noe, er det bare til ta kontakt!